Persbericht Juno Selection Fund EUR 100 miljoen

Beleggingsfonds in familiebedrijven overschrijdt EUR 100 miljoen en behaalt vijf sterren van Morningstar

Wassenaar, 10 september – Het Juno Selection Fund heeft de grens van EUR 100 miljoen aan vermogen onder beheer gepasseerd. Daarmee is het beleggingsfonds, dat belegt in kwalitatief hoogwaardige Europese small- en midcap aandelen van beursgenoteerde familiebedrijven, in een jaar tijd verdubbeld van EUR 50 miljoen naar EUR 100 miljoen. Naast dit beleg-gingsfonds beheert Juno Investment Partners enkele grote afzonderlijke accounts van opgeteld EUR 70 miljoen. In totaal belegt Juno nu EUR 170 miljoen in deze strategie.

Frans Jurgens, directeur en medeoprichter van Juno: “Wij zijn trots dat het fonds gegroeid is tot meer dan 100 miljoen. Een resultaat van een krachtige combinatie van aanhoudend sterke rendementen en een groeiend aantal klanten.”

Juno is opgericht in 2008 en investeert met het Juno Selection Fund in aandelen van kleine- en middelgrote Europese ondernemingen die jaar in jaar uit een voorspelbare en stabiele winstgroei behalen. Meestal zijn dit familiebedrijven. Sinds haar oprichting heeft het beleggingsfonds een totaalrendement van 180% behaald. Dit komt neer op een gewogen gemiddeld rendement van 14,4% per jaar. Het fonds staat bovenin haar categorie bij Morningstar en krijgt van hen het maximaal aantal van vijf sterren voor zowel de laatste drie als vijf jaar. Bovendien combineert het fonds volgens de fondsenvergelijker een hoog rendement met een laag risico.

Een groot deel van de groei van het vermogen onder beheer komt voort uit de performance van de portefeuille. Daarnaast weet Juno ook een toenemend aantal nieuwe klanten aan zich te binden. Opvallend is verder dat bestaande klanten met grote regelmaat bijstorten. Zo is de afgelopen zeven jaar jaarlijks meer dan 35% van alle nieuwe instroom afkomstig van bestaande participanten die besloten om bij te storten.

Lennart Smits, directeur en medeoprichter van Juno: “Als je veel nieuwe klanten krijgt, doe je als ondernemer iets goed. Nog mooier is het als bestaande klanten groter worden.”

Ook de oprichters van Juno, Frans Jurgens en Lennart Smits, hebben hun belang in het Juno Selection Fund per 1 september 2015 weer uitgebreid. Daardoor bezitten de oprichters, medewerkers en hun familieleden na deze bijstorting ruim 14% van het fonds.

Over Juno Selection Fund en Juno Investment Partners
Het Juno Selection Fund investeert in aandelen van bijzondere Europese kleine- en middelgrote ondernemingen. Veelal zijn dit familiebedrijven of ondernemingen waar een familie of het management zelf ook aandeelhouder is. Bedrijven die jaar na jaar een voorspelbare en stabiele winstgroei kunnen blijven behalen, komen in aanmerking. Bij het selectieproces ligt de nadruk op het rendement op geïnvesteerd kapitaal en vrije kasstromen met een hoog voorspelbaar karakter. De analisten/portfoliomanagers stellen een zeer geconcentreerde portefeuille samen van ondernemingen die door henzelf geïdentificeerd, geanalyseerd en regelmatig bezocht worden. Geselecteerde ondernemingen blijven veelal voor langere tijd (gemiddeld meer dan drie jaar) in de portefeuille. Met deze investeringsstijl is voor participanten van het Juno Selection Fund de afgelopen jaren een superieur beleggingsresultaat behaald. Fondsenvergelijker Morningstar geeft Juno dan ook vijf sterren met een lage risicokwalificatie.

Het Juno Selection Fund wordt beheerd door Juno Investment Partners. Juno Investment Partners beschikt over een AFM-vergunning voor discretionair vermogensbeheer voor directe mandaten.

www.juno-invest.com

Voor de media, niet voor publicatie
Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit document, dan kunt u contact opnemen met Frans Gunnink van Sharpe Financial Communications via 020-820 86 41/06-29 541 542 of frans.gunnink@sharpefinancial.com